Sunday, April 06, 2008

josefine 22år - rosenlundsbadet - gvd -a6 = eventful day =)

ja då ska jag väl ta o berätta lite om gårdagen! den började med att jag o syrran åkte iväg till gislaved för att plocka upp magan och hugo,bytte till deras bil (dom har bilbarnstol och barnvagn) o satte fart mot jkpg...skitbra...ända tills magan slämtar me mig o säger" har du med dig badkläderna nu då?" o jag svarar " haha näää d har jag inte....FAAAAAAAAAN F**TA d har jag ju inteee,glömde dom i våran bil i gislaved...." jaha så kul var det,vände om o åkte tbax t gvd...16km yeeii haha,skitsamma hämtade upp min väska o åkte vidare...

nån kilometer utanför jkpg så inser min syster haha att hon glömt sitt visa kort i värnamo (ja vi e väl lika på fler sätt än ett haha)...hon fick låna mitt visakort medans dom var på stan för jag skulle ju ändå till rosenlundsbadet med josefine (fyllde 22år igår GRATTIS),marthina och rebecka (marthinas syster)!
mötte upp dom andra o drog till badet,värsta planerna på att bada tills d stänger,well d va inte lika roligt som man mindes d när man var yngre...vi stannade nog ett par timmar...men d va ändå roligt...vågor,rutschkana...bubbelpool och strömmar...!
sen e d klart jag måste nog öva på att landa graciöst i vattnet efter att ha åkt rutchkanan (asså hur fan stavas rutschkana?)...iaf man får ju massa klorvatten överallt...näsa,mun,ögon överallt haha...
ett o annat miffo fanss på badet...men d verkar finnas såna överallt hehe!

efter badet så skulle jag möta jasa o magan på a6...fatta att dom kom precis bakom oss när vi hade parkerat...då tänkte jag att jag skulle paxa en ledig parkering...men d kom en annan bil o tog den....jag sprang till tre parkeringar samanlagt o paxade haha...kanske smått pinsamt av mig hehe men d va lite roligt oxå!
vi var inte så länge på a6,men jag hann äta ett QP meal på mcd...o köpa ett par sommarskor på din sko....(behöver jag verkligen äta resten av månaden?)...o en snabbrunda på ikea innan vi åkte hem...d kan jag säga var farligt för min del,ville köpa massa saker...magan var tvungen att gå in dit för att köpa nåt...aja d slutade iaf inte illa...köpte ba ett pkt glas 19kr o batterier 17kr= 36kr...
sen var d off to gislaved igen....lilla hugo höll mitt finger hela vägen från jkpg till gvd....så jag fick köra med en hand hehe...d gick så bra så...senare fick jag även mata han...o rapa han =)....så härlig känsla...så liten e han o så söt...blir så glad när man e nära han =) snor hela tiden barnvagnen av magan när vi e nånstans haha...

anyways...vi var kvar hos magan ganska sent...så när man väl var hemma i vmo sen så var man helt slut...sov så skönt inatt...d va längesen kan jag säga er...skulle kunna börja depp snacket nu igen men d tar vi i ett annat inlägg,nu får d räcka för idag!

PS: återigen om möblerat hos mig =)

No comments: