Wednesday, April 30, 2008

spontanitet =)

då var d dags för valborg...vi har ju aldrig varit sådana som firat svenska helgdagar egentligen,antagligen bara när man var liten o d va i skolan typ! men på dne punkten önskar jag att jag vore lite mer svensk,alla som känner mig vet att jag känner mig mer som jugge än svensk,ja kanske en mix på nåt sätt! har fått d bästa av två världar kanske! tidigare i veckan snackades d att vi skulle kanske ta o samlas några stycken o åka t jkpg,stadsparken o kolla på majbrasan o ha d lite trevligt,ja d sket sig...börjar bli en vana det dära nu! spela ingen roll nu känns d som...för som min rubrik säger SPONTANITET (fler borde testa det)... efter att vi idag fick sluta en halvtimma tidigare så kom jag hem o somnade djupt i soffan först för att senare flytta mig t sängen haha,vaknade upp vid kvart i sju eller nåt,bestämde me jasa att dra t stan själva o gå en runda o kolla på brasan o här kommer d spontana in lite granna....våran gamla granne Lalla skulle haka på! d var längesen vi gjorde nåt tsammans,så d blev lite fika o snack...sen t åbroparken där vi satte oss på marken vid vattnet (kallt var d)!

kom fram en kille från värnamo nyheter o sa att hans fotograf hade tagit kort på oss från bron haha,så på fredag kan man se oss i tidningen,(hur många ggr har man nu varit med i VN?) aja jag syns knappt för tydligen glodde jag ner i mobilen haha!

man blev så glad av att sitta där o kolla ut på allt folk,brasan och fyrverkeriet....jag har lite svårt att förstå varför d inte skulle kunna ordnas lite mer såna saker här i värnamo där man kan få ut folk,gamla o unga alla typer lixom...o komma ut o bara umgås typ till lite musik lite korvgrillning eller så! för alla gnäller alltid om att inget händer här...men dom som gnäller är oxå dom som varje lördag förfestar hos samma människor o tar en vinare för att sen dra vidare till harrys där dom ganska ofta ser ut som dumbasses när dom letar upp sina helgragg o står helt öppet o patetiskt hånglar bland alla andra på dansgolvet för att sen under veckorna inte "känna" personen! ja man skulle kunna skriva mycket om det dära me folk som klagar o gnäller,visst jag e sån i vissa perioder men jag är även den som kan erkänna d o stå för d!

just nu är jag nog i en period där jag e lite arg,besviken och ledsen på folk...jag tänker ganska mycket dessa dagar,på jobbet och efter jobbet....folk e inte dom man trodde de var,kniven i min rygg gör ont även om jag inte alltid visar d,jag försöker hantera vissa situationer på mitt sätt, 4,5h på PU-samtal var ett av dom...tydligen,vissa nyfikna borde tänka till lite,d e tack vare er jag hade så mycket att prata om tydligen! o d e allt jag nämner om d samtalet här hade verkligen velat skriva allt men avstår från det nu!


känner att d blir ett långt inlägg detta,d finns så mycket jag vill skriva om lixom,bra och dåligt men risken är att allt bara blir en stor sörja här i bloggen haha! nu när man märker lite saker om sin omgivning o på nåt sätt accepterar d så blir saker lite lättare,jag e inte ute efter att festa loss (har aldrig egentligen varit det heller) jag är ute efter upplevelser nu,åka runt o se saker,umgås me folk man kanske inte umgåtts på årtal,innan har jag valt bort vissa kompisar för att en annan kompis inte gillat den andra eller nåt...ja d har ju man mycket förr nu...mycket bullshit från folk faktiskt men thats ok! d ska bli skönt o fokusera på att må bra själv hoppas jag =)

den närmaste framtiden ser ut såhär(ungefär): imon jkpg! fredag:jobba! lördag: kanske ullared! söndag: jasa&co ska t kyrkan,jag vet ej om jag ska med!

haha d va inte mycket planer egentligen men hey...kameran är med o d blir allt d man gör d till!


shet jag känner verkligen att jag skulle kunna skriva hur mycket som helt just nu men jag tror att jag ska avsluta med att skriva namnen på folk jag just nu bara spontant tänker på o vill höras med snart för d va ett tag sen man hördes =)


helena:sluta inte blogga som sagt behöver min dagliga dos av helena haha =)

ivana: skitkul att ha hittat din blogg oxå...minns bland d första gångerna vi träffades,,,typ mcd haha!

julli:min serb/grekiska vän i sthlm...no blog men tänker ofta på henne!

magan:vi hörs ofta nuförtiden hehe,eller ok ses jag e inte mycket för att snacka i telefon d vet ni...iaf så tycker jag om dig jättemycket!

krishna: tror inte hon ens vet om min blogg men mne,min bästa vän från gymnasiet o ser henne som en nära vän fortfarande trots att vi inte hörs ofta alls! hoppas jag en dag kan hälsa på henne i london =)

sneki: kom o tänka på vem som fick mig in i bloggvärlden från början haha!minns hur mycket problem jag hade me massa här på blogspot,egentligen e d mycket jag fortfarand einte kan haha,sneki help me!


tror d finns fler jag vill nämna men d får räcka för nu ehhe...kanske bloggar imon igen haha!

3 comments:

Anonymous said...

Det är tur att vi har varandra bror, du är en utav dom få jag kan räkna med. Trots att vi ofta kan tjura på varandra av olika anledningar så är du ändå min bästa vän. Å visst hade vi kul ikväll :)

Tamara Janosevic said...

Oj, vad länge jag blev fast i din blogg! Det är sällan folk skriver så långa blogginlägg, haha! Men kul att höra att ni hade en bra valborg!

Anonymous said...

Alltså Drago, jag tycker det saknas ett namn i den dära listan...