Sunday, April 27, 2008

matlagning i gislaved & ortodox påsk


i fredags funderade jag lite på vad man skulle hitta på till helgen....hade två alternativ 1)åka till jkpg o sen en runda förbi gislaved o hälsa på magan och 2) spontanresa ner till malmö o hälsa på lara... alternativ 2 lockade men så kände jag att d blir en lång resa o vi hade inte hörts me lara så man visste inte säkert om hon hade tid,sen så var magan&co hos mig i fredags eftermiddag så bestämde vi istället att laga mat hos henne så d blev alternativ 1 minus jkpg haha!

har bilder från matlagningen men dom är i kameran o har glömt föra över dom till datorn så en annan gång hehe! maten blev iaf jättegod,wokade grönsaker,färska champinjoner,räkor och kyckling och ris...aldrig lagat det förr men gud vad gott det var! sen var d dags för hemfärd....


Ps:jag fick hugo o somna =) damn im good hehe


idag (söndag) så var d dags att åka till kyrkan,upp klockan sju på morgonen (d borde vara olagligt att gå upp så tidigt på en söndagmorgon)...det var påskfirande i kyrkan,ni som känner mig ( d e la bara folk som känner mig som läser detta ändå haha) vet ju att jag e jugge,o juggar e speciella haha vi firar jul o påsk på andra datum än resten av världen typ...nä men vi e ju ortodoxa kristna o firar efter en kalendertid typ haha...vill ni veta mer fråga jasa http://www.jasaa.blogg.se/ hon kan allt det dära haha!
nu ska jag snart iväg t mcd o käka glass me marthina!
Ps 2: snart borde jag skriva ännu ett djupt inlägg ala mobbing haha...fick lite feedback om d hela från några fler håll...dock inte i komentarerna som jag hade velat hehe!

1 comment:

Anonymous said...

naw jag är ju bara ett telefonsamtal away - ni kunde kollat läget med mej :P saknar er! men eran helg blev ju lyckad iaf! ;D ljubiiim