Sunday, May 25, 2008

Russia 2009 Moscow


jaha då var d över igen.....d finns mycket att säga o mycket man inte borde säga haha....

först o främst så måste jag säga hur stooooolt jag var igår när finalen gick av staplen i belgrad...helt otroligt,allt var så snyggt o proffsigt gjort! pausunderhållningen med goran bregovic fick oss att jubla i tältet vi satt o frös röven av oss i haha...!

när röstningen var igång hade jag 200kr på mitt kontantkort....1 röst till armenien och 1 röst till bosnien....och resten till serbien haha! visst d kanske inte hjälpte så mycket men 6poäng fick vi av sverige! man får ju visa sitt stöd!


...........................................................................
men shet vad hände me sverige? jag va helt chockad när man insåg att d inte blev poäng alls t sverige....dom kom inte som man trodde dom skulle komma! jag tyckte charlotte va skiiiitbra....hon gjorde allt man kunde göra,promotion intervjuer sjunga hur bra som helst...men d funkade tydligen inte! kompisröstning? nja kanske...d kändes lite så i år måste jag oxå erkänna men samtidigt så kom nästa chock inatt (jag kunde inte hålla mig från internet) perrelli var den som juryn räddade i torsdags...helt sjukt juh....dessutom hade hon kommit på 12 plats då!
................................................................

jag tycker hon skulle komma på top tio iaf...så!
................................

vad gäller vinnaren då...ja dima bilan,jag gillade hans låt 2006 mer...han har jag väldigt svårt för,mest för att han såg helt nerknarkad ut i torsdags...eller tisdags? röda ögon o så...störde mig haha o hans fucking uttal på ordet impossible....men låten växer för varje gång jag hör den...o jag laddade ner den nyss oxå haha! jag hade hellre sett armenien vinna iaf...

.................................................

nu räcker d om esc för i år tro jag =) ser framemot nästa år iaf !
ps: israel var oxå jättebra =)


...................................................

THANK YOU BELGRADE FOR A GREAT SHOW.....

No comments: